Szanowni Państwo,

 

Polskie Towarzystwo Mieszkaniowe Lublin

Współorganizatorzy

oraz Komitet Organizacyjny Konkursu

informują, że uroczysta Gala XVIII Edycji Konkursu

„O Kryształową Cegłę”,

odbędzie się w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Przyrodniczego

w Lublinie przy ul. Akademickiej 15, w dniu 14 grudnia 2018 r. o godzinie 17:00

Konkurs DOM 2023

INWESTYCJA:  Most na rzece Bystrzycy, ulica Żeglarska w Lublinie na odcinku od węzła przesiadkowego przy ulicy Żeglarskiej do skrzyżowania z ulicą Nałkowskich

 

 

Inwestor
Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie
ul. Krochmalna 13 J, Lublin
Biuro Projektowe
VBCADPROJEKT Sp. z o.o.
ul. Inżynierska 5/106, Lublin
Projektant
mgr inż.Tomasz Buchmiet - specjalność konstrukcyjno-budowlana, drogowa
mgr inż. Bernadeta Gnyp - specjalność drogowa
mgr inż. Krzysztof Gnyp - specjalność mostowa
mgr inż. Monika Płowaś - specjalność sanitarna
mgr inż. Grzegorz Matuszak - specjalność elektryczna
mgr inż. Dariusz Koń - specjalność teletechniczna
Wykonawca
Primost Południe Sp. z o.o.
ul. Odkrywkowa 91, Będzin
OPIS OBIEKTU

Przedmiotem inwestycji była rozbiórka i budowa nowego mostu na rzece Bystrzycy wraz z budową ul. Żeglarskiej w Lublinie na odcinku od węzła przesiadkowego przy ul. Żeglarskiej do skrzyżowania z ul. Nałkowskich oraz budowa ścieżki rowerowej i chodnika na odcinku od skrzyżowania z ul. Nałkowskich do skrzyżowania z ulicą Słomkowskiego. Na odcinku od kilometra 0.00 do km 510.00 wykonano przebudowę drogi, na odcinku od km 510.00 do km 710.50 wykonano ścieżkę rowerową i chodnik po prawej stronie drogi. Wykonano chodnik wzdłuż ulicy Nałkowskich szerokości 2 m, stanowiący połączenie z istniejącym chodnikiem. Po północnej stronie mostu wykonano nowy ciąg pieszo rowerowy stanowiący połączenie z ciągiem pod mostem.

Na przebudowywanym odcinku chodnika stanowiącym połączenie z ciągiem pod mostem wykonano schody wysokości 9x17 cm i szerokości trepa 31 cm oraz pochylnię dla niepełnosprawnych szer. 1,20 m. Na długości pochylni równolegle do ul. Żeglarskiej oraz na długości działki 37/17 zaprojektowano palisadę betonową. Na całej długości wykonano powierzchniowe odwodnienie drogi z odprowadzaniem wód poprzez wpusty uliczne do istniejącej i projektowanej kanalizacji deszczowej.

Nowo wybudowany obiekt mostowy o długości 50,09 m i szerokości całkowitej 19,40 m jest obiektem jednoprzęsłowym konstrukcji belkowej ze wzmocnieniem w formie podwieszenia. Konstrukcję ustroju niosącego stanowi ruszt z belek stalowych z płytą żelbetową zespoloną z rusztem podwieszonym za pomocą want do pylonu. Połączenie obiektu z nasypem drogowym zaprojektowano za pomocą przyczółków żelbetowych. Na płycie ustroju niosącego oraz na zwieńczeniu ścian żelbetowych zaprojektowano kapę gzymsową. Na obiekcie mostowym wykonano izolację przeciwwodną, kapy gzymsowe, ustawiono bariery ochronne oraz balustrady na dojściach i dojazdach do obiektu. Wykonano umocnienie skarp, umocnienie koryta rzeki, wykonano odwodnienie powierzchniowe.

< Powrót do listy obiektów