Szanowni Państwo,

 

Polskie Towarzystwo Mieszkaniowe Lublin

Współorganizatorzy

oraz Komitet Organizacyjny Konkursu

informują, że uroczysta Gala XVIII Edycji Konkursu

„O Kryształową Cegłę”,

odbędzie się w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Przyrodniczego

w Lublinie przy ul. Akademickiej 15, w dniu 14 grudnia 2018 r. o godzinie 17:00

INWESTYCJA:  Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego - Dworzec Metropolitarny

ul. Dworcowa 2, Lublin

 

 

Inwestor
Gmina Lublin
Pl. Króla Władysława Łokietka 1, Lublin
Biuro Projektowe
Tremend Sp. z o. o.
ul. Franciszka Klimczaka 13/U9, Warszawa
Projektant
architektura
mgr inż. arch. Magdalena Fedorowicz - Boule
konstrukcja
mgr inż. Michał Grzędziński – konstrukcje stalowe
konstrukcja
mgr. inż. Grzegorz Ziętala – konstrukcje żelbetowe
Wykonawca
BUDIMEX S.A.
ul. Siedmiogrodzka 9, Warszawa
OPIS OBIEKTU

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne to nowoczesny hub komunikacyjny w Lublinie. Nowy dworzec to trzykondygnacyjny budynek o powierzchni użytkowej ponad 18 tyś m2 z garażem typu Park&Ride mogącym pomieścić 174 samochody, wyposażonym w ładowarki dla pojazdów elektrycznych. Uwagę zwraca dach obiektu w formie tarasu widokowego, na którym zaaranżowano przestrzeń rekreacyjną dla oczekujących pasażerów. Dworzec jest największym centrum komunikacyjnym zarówno w samym Lublinie jak i regionie. Integruje komunikację miejską z pozamiejskim transportem autobusowym, busowym oraz transport kolejowy. To wyjątkowa zarówno dla miasta, jak i regionu inwestycja, która jeszcze przed zakończeniem budowy uznana została za jeden z najpiękniejszych dworców w Polsce. Obiekt o tej charakterystyce i funkcjonalnościach powinien przyczynić się nie tylko do rozwoju turystyk w całym województwie, ale i zauważalnie ułatwić codzienną komunikację mieszkańcom. Konstrukcja posiada najnowocześniejsze rozwiązania proekologiczne i spełnia najwyższe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Na obiekcie, w szklanych zadaszeniach, znajdują się panele fotowoltaiczne o mocy 0,5 MW. Aby zapewnić funkcjonowanie pomp ciepła generalny wykonawca wykonał 42 odwierty o łącznej długości niemal 6 km, natomiast podziemny garaż został wykonany tak, aby jego wietrzenie przebiegało naturalnie, dzięki cyrkulacji powietrza. Rozwiązania te mają służyć osiągnięciu pełnej samowystarczalności energetycznej budynku. Budynek dworca jest również wyposażony w nowoczesny system odzyskiwania deszczówki- stale zapewniający wodę do nawadniania zieleni i do celów sanitarnych. Zastosowano również antysmogowe płyty chodnikowe oraz przewidziano stację ładowarek dla autobusów miejskich.

< Powrót do listy obiektów