Szanowni Państwo,

 

Polskie Towarzystwo Mieszkaniowe Lublin

Współorganizatorzy

oraz Komitet Organizacyjny Konkursu

informują, że uroczysta Gala XVIII Edycji Konkursu

„O Kryształową Cegłę”,

odbędzie się w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Przyrodniczego

w Lublinie przy ul. Akademickiej 15, w dniu 14 grudnia 2018 r. o godzinie 17:00

INWESTYCJA:  “Budowa Drogi Ekspresowej S 17 Kurów-Lublin-Piaski Zad. 2 odcinek węzeł “Bogucin - węzeł Dąbrowica (wraz z węzłem); Zad. 2a Budowa Drogi Krajowej klasy GP, odcinek węzeł "Dąbrowica" - granica administracyjna miasta Lublina.”

 

 

Inwestor
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21, Lublin
Biuro Projektowe
Zad 2a.
DHV Polska Sp. z o.o.
ul. Domaniewska 41, Warszawa
Mosty Katowice Sp. z o.o.
ul. Rolna 12, Katowice
Wykonawca
Konsorcjum firm
Lider
1
Partner
Ferrovial Agroman S.A Campo de las Naciones
Ribera del Loira 42, Madryt, Hiszpania
OPIS OBIEKTU

Budowa Drogi Krajowej klasy GP, odcinek węzeł "Dąbrowica" - granica administracyjna miasta Lublina.”

Inwestycja obejmowała: budowę dwujezdniowych dróg ekspresowych z rezerwami wewnętrznymi bądĹş zewnętrznymi na trzeci pas ruchu: S17/12 o dł. 7,5 km, S17/12/19 o dł. 1,6 km., S19 o dł. 1,6 km., budowę drogi klasy GP od węzła Dąbrowica do granic administracyjnych Lublina o dł. odcinka 2 km wraz z budową tego węzła na połączeniu dróg SI 7/12/19. W węĹşle wybudowano szereg wiaduktów nad drogami 7/12/19, wybudowano również most w ciągu drogi S17/12 pełniący równocześnie funkcję dolnego przejścia dla zwierząt, 2 wiadukty pełniące funkcję przejścia dla zwierząt średnich oraz kilkanaście przepustów jako dolne przejścia dla zwierząt małych i płazów.

Powstały również: kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi oraz zbiorniki wód opadowych. Przebudowano kolidujące sieci i urządzenia gazowe, wodociągowe, energetyczne, kanalizacyjne. Budowa oświetlenia węzła Dąbrowica.

Oznakowanie dróg, wykonanie osłon energochłonnych i zabezpieczających oraz systemu zarządzania ruchem. Budowa ekranów akustycznych, nasadzenia zieleni. Konstrukcję nawierzchni wykonano z mieszanek o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie. 

W rejonie rzeki Ciemięgi, ze względu na trudne warunki geologiczne związane z występowaniem obszarów słabonośnych, wzmocniono podłoże kolumnami CMC i wykonano lekką konstrukcje nasypu z wykorzystaniem polistyrenu piankowego. Obiekty inżynierskie posadowiono w 3 technologiach: na palach prefabrykowanych - 19,12 tys. m; na palach wielkośrednicowych - 5,65 tys. m oraz posadowiono bezpośrednio na gruncie.

< Powrót do listy obiektów